RSS

PERATURAN MENGINAP DI HOMESTAY DHARMONY PANTAI TOK JEMBAL,KUALA TERENGGANU

PERATURAN MENGINAP DI HOMESTAY DHARMONY PANTAI TOK JEMBAL,KUALA TERENGGANU



 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

KEPADA PELANGGAN BUDIMAN , TERIMA KASIH KERANA MEMILIH HOMESTAY DHARMONY PANTAI TOK JEMBAL,KUALA TERENGGANU SEBAGAI TEMPAT PENGINAPAN ANDA. KAMI MENGALU-ALUKAN KEHADIRAN ANDA.

PERATURAN MENGINAP DI HOMESTAY DHARMONY PANTAI TOK JEMBAL,KUALA TERENGGANU

1. SEMUA PERALATAN YANG DISEDIAKAN DIDALAM HOMESTAY INI  BOLEH DIGUNAKAN OLEH PENYEWA. PERALATAN TERSEBUT HENDAKLAH DIGUNAKAN DENGAN SECARA BERHEMAT DAN CERMAT. JIKA TERDAPAT KEROSAKAN SEBELUM DIGUNAKAN, SILA LAPORKAN KEPADA PEMILIK HOMESTAY DENGAN KADAR SEGERA.

2. TIDAK DIBENARKAN  MENGALIHKAN KEDUDUKAN PERALATAN DIDALAM HOMESTAY INI. JIKA PENYEWA MENGALIHKAN KEDUDUKAN PERALATAN TERSEBUT, PENYEWA HENDAKLAH MELETAKKAN KEMBALI  PERALATAN TERSEBUT KEPADA KEDUDUKAN ASAL SEBELUM CHECK OUT DARI HOMESTAY INI.

3. PASTIKAN SEMUA PERALATAN DAPUR YANG DIGUNAKAN OLEH PENYEWA DICUCI SEBELUM CHECK OUT DARI HOMESTAY INI.

4.    PENYEWA MESTILAH MEMASTIKAN SEMUA SUIS PERALATAN ELETRIK SPT AIRCOND DAN KIPAS (KECUALI  PETI AIS) DIMATIKAN JIKA MENINGGALKAN HOMESTAY UNTUK J/MASA YANG LAMA  BAGI MENGELAKKAN PEMBAZIRAN ELETRIK.

5.  PENYEWA DILARANG MEMBIARKAN AIRCOND TERUS  TERPASANG SELAMA BEBERAPA HARI TERUTAMA  SEMASA PENYEWA TIADA DIRUMAH KERANA INI MENYEBABKAN KEROSAKAN KEPADA AIRCOND TERSEBUT AKIBAT DARIPADA KECUAIAN TERSEBUT.

6. KEROSAKAN ALATAN KERANA  KECUAIAN PENGGUNA MESTILAH DITANGGUNG OLEH PENYEWA. PEMILIK HOMESTAY BOLEH  MEMBUAT TUNTUTAN GANTI RUGI DI ATAS KEROSAKAN TERSEBUT. KERJASAMA PENYEWA AMAT DIHARGAI.

7. PENYEWA BOLEH MEMOHON  PERALATAN TAMBAHAN DARIPADA PEMILIK HOMESTAY TETAPI BERGANTUNG KEPADA PEMILIK HOMESTAY SAMA ADA MEMENUHI PERMINTAAN TERSEBUT ATAU SEBALIKNYA DENGAN MENGENAKAN CHARGE (BAYARAN TAMBAHAN) ATAU SEBALIKNYA.

8. DILARANG SAMA SEKALI MENJADIKAN CADAR ATAU COMFORTER SEBAGAI  ALAS STERIKA SUPAYA CADAR ATAU COMFORTER TIDAK HANGUS ATAU KOTOR.

9.   WAKTU CHECK-IN JAM 2.00 PETANG DAN WAKTU CHECK-OUT SEBELUM JAM 12.00 T/HARI. PENYEWA YANG INGIN CHECK-IN AWAL ATAU CHECK-OUT LEWAT BOLEHLAH MINTA KEBENARAN TERLEBIH DAHULU DARIPADA PEMILIK HOMESTAY. PEMILIK HOMESTAY BOLEH MENGENAKAN CAJ TAMBAHAN RM10.00/JAM JIKA PENYEWA CHECK-OUT LEWAT DARIPADA MASA YANG SEPATUTNYA.

10.BAGI PENYEWA YANG INGIN CHECK-OUT AWAL DARIPADA TARIKH YANG SEPATUTNYA, MESTILAH MEMBERITAHU DENGAN KADAR SEGERA KEPADA PEMILIK HOMESTAY UNTUK BERUNDING TENTANG MASALAH TERSEBUT. PEMILIK HOMESTAY BERHAK UNTUK TIDAK MEMULANGKAN BAYARAN BAGI HARI YANG TELAH DIBATALKAN KERANA TIDAK MENEPATI  JANJI SEMASA MEMBUAT TEMPAHAN.

11. DITEGAH SAMA SEKALI MEMBAWA MASUK MAKANAN YANG TIDAK HALAL KE DALAM HOMESTAY. 

12.DIHARAP PERATURAN INI AKAN DIPATUHI OLEH SEMUA PENYEWA SEPANJANG MENGINAP DI HOMESTAY DHARMONY PANTAI TOK JEMBAL,KUALA TERENGGANU.


“ KEBERSIHAN ADALAH SEBAHAGIAN DARI IMAN”
“ PEMBAZIRAN ADALAH AMALAN YANG DIKUTUK  ALLAH S.W.T ”


TERMA SYARAT & PERATURAN

TETAMU

  •    POLISI homestay kami adalah "First Pay, First Served". Ini bermakna pelanggan pertama yang membuat bayaran tempahan akan diterima dan pelanggan tersebut berhak untuk tinggal di HomeStay ini. Dalam kes seumpama ini, jika ada pelanggan lain yang telah membuat pembayaran dahulu maka Invois anda akan terbatal dengan sendirinya. Jika anda telah membuat bayaran pada masa tersebut, kami akan memulangkan kesemua wang tempahan anda.

  •      Homestay  Dharmony hanya membenarkan tetamu sah yang berdaftar sahaja untuk menginap disini. Untuk tujuan ini anda perlu menunjukkan “Slip Pengesahan Penginapan” dan kad pengenalan / Passport kepada pengurus kami semasa anda mendaftar masuk (check-in). Tetamu yang membuat tempahan homestay hendaklah hadir semasa check-in dan wajib menunjukan kad pengenalan. Pihak homestay tidak akan memberi kunci homestay kepada wakil.

  •     Bilangan penghuni yang dibenarkan untuk menginap di homestay ini adalah 10 ORANG  kerana kami menyediakan 3 buah bilik tidur sahaja. Jika anda ingin membawa tetamu melebihi jumlah tersebut pihak kami hanya membenarkan maximum 15 ORANG. Ini bertujuan untuk menjamin keselesaan para penghuni homestay ini. Pihak kami tidak  membenarkan rombongan tetamu yang ingin menginap melebihi jumlah tersebut kerana  kami tidak mahu timbul sebarang masalah keselesaan dan masalah air.

  •    Tetamu yang menginap disini tidak dibenarkan dengan sengaja merosak atau mencuri barangan dan peralatan yang disediakan di dalam homestay ini. Jika berlaku kecurian atau kerosakan pihak pengurusan berhak menuntut bayaran ganti rugi atau melaporkan kecurian kepada pihak polis.

  •        Bagi tujuan keselamatan merokok adalah di larang di dalam rumah.

  •    Sampah dibuang ke dalam tong/bakul sampah yang disediakan. Jangan buang sesuatu (terutama tuala wanita dan lampin bayi) ke dalam mangkuk tandas untuk mengelakkannya daripada tersumbat.

  •     Jangan tinggalkan sebarang barang berharga di dalam homestay. Pastikan pintu dan gril homestay dikunci apabila meninggalkan homestay. Dalam tempoh penginapan, pihak homestay tidak akan bertanggungjawab atas kehilangan barang berharga anda
  •    Sebelum check out, pastikan barang-barang milik peribadi anda tidak tertinggal. Barang yang tertinggal akan dilupuskan.

 "SEMOGA ANDA
BERPUASHATI DAN GEMBIRA
KETIKA BERADA DI HOMESTAY KAMI."

"TERIMA KASIH DAN SILA DATANG LAGI."

"SELAMAT JALAN
DAN
BERHATI-HATI DI JALANRAYA."
DAN 
BERHATI-HATI DI JALANRAYA."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment